Barndomens rabarberpaj

Vad passar bättre att göra, när man får besök från barndomen, än en äkta rabarberpaj? En sån som man åt redan som barn och som alltid var allra godast med lättvispad grädde. Inget tror jag. När Helena kom på besök till mamma förra veckan gjorde jag den godaste rabarberpajen. Mycket godare än barndomens. Trots det får den vara med i Söta sakers barndomsbakerier. Men jag vet inte hur mycket det ska vara av allt. Det är lite så när jag bakar- det höftas mycket.



Rabarberjoxet:
rabarber
socker
kanel
kardemumma

Smuldegen:
riktigt smör
havregryn
socker
kanel
kardemumma
ljus sirap

smula, smula, smula.
grädda, grädda, grädda.
ät, ät mer, ät mest.

// Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0