Cheesecake på lättaste viset

Vi har haft fina vänner på besök i helgen och det gav mig den fantastiska ursäkten att, efter fiskmiddag och rosé, slänga ihop en efterrätt. Jag hittade en Cheesecake i en kokbok från Allt om mat och modellerade om den lite. Den smakade väldigt bra och var hur enkel som helst att bereda.


Le Cheesecake
14 digestivekex
125 g smör
200 g philadelfiaost
3 msk florsocker
2 dl vispgrädde
Rivet skal av 1 lime

Tillbehör
Blåbär
Hallon

Krossa digestivekexen till små smulor.
Blanda smulorna med smält smör som svalnat.
Tryck ut smulsmeten i en form med löstagbar kant.

Blanda osten med florsocker.
Vispa grädden och rör ihop den med osten.
Riv ner limeskal & rör om.

Bred ostkrämen på smulbottnen och ställ kallt i sisådär en timme.
Garnera med bär & servera.

Gotti, gotti!

// Sofie.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ÄLSKAR philadelfiatårta som Christina väljer att kalla den här efterrätten. Mums! Fast undrar om hon gör på samma sätt, jag måste kolla. Det ser sjukligt gott ut iaf. Men jag har blivit tjock och fått finnar, så jag måste banta nu och rena hyn. Sorgligt.

2010-06-14 @ 09:00:08
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/
Postat av: Linda

Kanske. Jag bara äter och bryr mig inte så mycket egetnligen om hur man gör, haha! :)

2010-06-14 @ 12:52:36
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0