En liten hattaffär på hörnet

Om man, som jag, inte orkar sminka sig eller piffa håret kan man alltid bli fin i en hatt med flor. Men det finns inte jättemånga tillfällen i Sverige att bära hatt. Jag har nyss avslutat En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon McKenna. En bok som får mig att längta efter en egen, specialbeställd hatt. Kanska ett manligt pplommonstop med kvinnligt, rosa band. Kan bli fint om jag sminkar mig...



Conlon- McKeenna kan verkligen skriva inspirerande. Efter bara näågra kapitel vill jag själv skapa hattar och äga minst tre par för att matcha mina olika outfits. (Vilka outfits?) Vanligtvis brukar jag inte läsa så mycket Chick lits, men den här är aningen annorlunda, dessutom är det sommar & då kan man läsa allt som inte är ansträngande.

En liten hattaffär på hörnet handlar om Ellie som efter sin mammas död får ta över hennes hattaffär, på en gata som hotas av stora gallerior och stora butikskedjor. Tillsammans med andra småföretagare kämpar Ellie mot nedläggning & för sina kunder. Hon uppslukas av hattmakeriet & vi får följa Ellie och hennes kunder i deras vardag.

Boken är läsvärd och man slukar den på bara några dagar om man känner för det. Den får 3½ hattar av mig.

// Sofie.

Kommentarer
Postat av: Linda

Snygg hatt. Lite eyeliner och rött läppstift på och grr! Du är iofs grr-snygg utan smink också.



Tack själv honey. Ser verkligen fram emot midsommar! Har du frågat din bloggkollega än? Annars gör jag det nu: Anki, ta med dig karln och styr kosan mot Njurunda på midsommar. Be there or... vi tvångshämtar dig. Puss på er!

2010-06-08 @ 10:53:45
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag sa ju att du skulle gilla den. Allt bra annars?

2010-06-08 @ 21:31:00
URL: http://www.vimsigmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0