Havriga muffins

Det är inte alltid mina bakverk blir lyckade. Ganska ofta blir de väldigt fula, men smakar gudomligt. De här muffinsen blev goda, men jag hade förväntat mig mer av min hittapåhavretopping. Den kan ni alltså strunta i. Eller ännu bättre- rör ihop havren, sockret och kokosen med lite smör. Då blir det lite som en smulpajstopping. Mmmm... Äppelpajsmuffins.








100 g smör
1½ dl socker
4 ekologiska ägg
4½ dl vetemjöl
1 dl kokos
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk

Fyllning:
Äppelbitar rullade i kanel & socker.

Topping:
Havre
Socker
Kokos

Rör smöret och sockret poröst. Tillsätt ett ägg i taget under omrörning.
Blanda mjöl, kokos, bakpulver & vaniljsocker.
Rör ner blandningen i smeten & tillsätt vätskan.
Klicka ut i formar. Tryck ner äppelbitarna.

Grädda i 200 grader i 15-20 minuter. Efter halva tiden, ös på toppingen.

Smarrigt till kall mjölk!

// Sofie.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu har jag kommit på varför jag ASBOLUT vill ha godis varje dag. Det är er bloggs fel! :) Ni skriver om så mycket gotta så mitt sockersug är större än någonsin. Vad söt Algot är när han fikar.

2010-05-27 @ 16:08:08
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0