Morotsbröd med honung

På samma sätt som jag bakar müslibröd bakar jag även mitt morotsbröd. På det där enkla sättet, utan jäsning och krånglig knådning. För trots min kärlek till bakandet så gillar jag inte att bli kladdig om fingrarna. Knåda är inte min bit av kaka.



4 dl vetemjöl
2 dl rågmjöl
1 dl havregryn
1 tsk bikarbonat
2 dl turkisk yoghurt
2 msk ekologisk honung
1 morot

Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Rör ner yoghurten, honungen och morötterna.
Rör till en jämn, kletig deg.
Olja en brödform.
Grädda i 170-gradig ugn i 40-60 minuter.

Brödet blir så himla gott och saftigt och honungen ger en gudomlig sötma.

// Sofie.

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud så gott! Det där borde till och med jag klara av. Jag blir så hungrig jämt när jag kikar in här på bloggen:)

2010-06-01 @ 11:01:29
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/
Postat av: Linda

Samma här. Jag äter något onyttigt vaaaarje dag. I n t e bra.



Men vi gör så klart ett undantag i helgen. Vad kul och mysigt det ska bli! Jordgubbar och bubbel. Mmmm:)

2010-06-01 @ 16:15:09
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0