Thémaränger





Ofta har man några äggvitor över i kylskåpet som man inte vet vad man ska göra av. Åtminstone jag. När jag har lagat pasta carbonara tex. Eller gjort crème brûlée. Maränger är ett alldeles utmärkt sätt att ta vara på vitorna! De här thémarängerna är ljuvligt goda.

Ger ca 15-20 st.

3 st äggvitor
1½ dl socker
1 msk thé (Kusmi's Prince Wladimir är världens godaste)
en nypa salt


Sätt ungen på 125 grader.
Vispa de kalla äggvitorna tills de bildat ett fast skum. Börja på låg hastighet och öka eftersom. Tillsätt socker, mortlat thé och lite salt. Vispa ca 5 min på högsta hastighet. Smeten ska bli blank krämig. Spritsa ut söta toppar på ett bakplåtspapper.
Grädda i ca 30 min.

Klara att servera! Avnjutes tillsammans med en kopp thé såklart.

Tidigare publicerat här.

/ Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0